Pages

FRIENDS

Tuesday, 7 June 2011

“Perempuan luahkan perasaannyew dulu terhadap lelaki ???”

Salam semua....tetibe jariku ini tertarik untuk menaip entri mengenai seorang perempuan yg ingin meluahkan perasaannyew dulu terhadap lelaki yang diminati...dengan kata lain perempuan nie suke kpd lelaki tersebut n direct ingin memberitahu perasaannye yg terpendam.... Agak2 lorh u olls yg gurlz nie pernah x luahkan perasaan korang kepada lelaki yg diminati n lelaki plak pernah x ade gurlz yg luahkan dulu perasaannyew kpd u olls ?? ce ingat ce ingat bleq....huhuhuhu

Persoalannyew adalah :  Salahkah perempuan yg memulakan dulu?? Bunyi macam janggal an...zaman dulu2 klu perempuan yg mulekan dulu mezty peribahasa nie kuar...ala ‘Perigi mencari timba’ istilah tu mmg akn selaloo terkeluar dri mulut...tp zaman sekarang nie istilah tuh mcm da ta x ambik pusing sangat da...yg penting siapa cepat dia dapat...perghh,mmg perempuan zaman skunk da berani beb...!!! tapi masalahnyew an nanti ape pula kata lelaki tersebut...nak pulak dye anggap kita kawan jew x lebih daripada itu...dalam kepala otak mereka mezty egt kita nie x malu lorh...terhegeh2...minah perasan lorh...lebih2 g klu lelaki yg kita suka tuh hensem,kacak bergaya...mutu keunggulan gitoo ( ceyhhh!!) kita pulak biasa2 ajew x cantik macam Lisa Surihani,x seksi mcm Fasha Sandha (euuwwww..artis Malaysia manyak kontroversi neyh),tp manis tuh ade lorh...mezty dorg akn ckp ‘Cerminlah diri 2 duloo minah...ko pk ko layak kew ngan aq’...dussshhhhh,kene sebijik kt muka...x terkate...(agak kuang ajor an bhse mamat nie...!!) Hurmm...tp x semua lelaki mcm tuh....klu yg ok tuh n dpt terima Alhamdulillah...



Berkaitan ngan entri nie juge ade lorh seseorang hamba Allah nie yg ingin dikenali sbg Domolixius yg bertanya n ingin pendapat Aq mengenai perasaannyew trhdp lelaki...

Berikut adalah chit chat aq  wif Domolixius :-
Domolixius : salam! !
ai kaka yg tomey
=)

Aq : wasalam..
adik pown comey juge...huhuh


Domolixius : nk tnya pndapt akk leyh ark? ? ?
at skola adeq ad la minat at some one ney,tpy adeq malu nk g taw at   dya or kwn2 adeq yg adeq ney mnat at  dya..
adeq slalu rsa yg dri adeq ney ta lyak nk kwn nan owg yg adeq ska 2. . .

Aq :
owhh...na tnye pendpt akq eyh...heee,akq nie x la pndai sgt bab cenggini tp insyaallah akq cbe ye...

hurmm...bg akq an..akq nie mmg jenis yg pemalu bih2 lg bab na luahkan perasaan hati kt lelaki n x reti lorh...heheh...tp awk jgn lorh rase rendah diri atau berpendapat yg awak neyh x layak nak kwn dye owg yg awk minat 2...mne awk taw klu awk x cube an??awk kene berani...memula 2 cbe lorh awk kawan dgn dye..bertegur sapa dulu...tp jgn nmpk an sgt yg awk suke kt dye k,lain kate jgn bg dye perasan...lpz tuh tgk reaksi dye samada dye terime kite atau tak..pelan2 k then brulah awk nyatakan hasrat dan perasaan awk kt dye...zaman skunk nie da x kish da klu sesorang perempuan meluahkan perasaannyew dulu kepada lelaki...dgn cre 2 sekurang2nyew kite dpt meluahkan isi hati kita drpd kita memendamkan perasaan sendiri...sbb kalau kita tunggu smpai bila kita tak tahu kan.....cuma bila masa kita ckp tu jgn lorh nmpak sesangat yg kita suka kat dye.. klu pun ditolak.. tak perlu rasa malu sekurangnyew kita dah luahkan semua nyew..
.klu dye cuma blh terima kita sbgai kawan tak dew masalah..at least kita tmbah kwan...kekadang org tuh tak diciptakan tuk kita jadi pasangan cuma kwan jew...zaman skrg kalau kita asyik tunggu jew....lambat melepas....sendiri mau igt lorh.....kekadang lelaki nak gak di usha dulu......hehehe...selain tuh,zaman skunk nie an da canggih..ley gne hp,ym,pesbuk...n so on...n awk juz taip 'sy sebenarnyew da lame meminati awak dan malu untuk menyatakan perasaan saya......' selebihnyew pndai2 lorh ye....2 klu still mlu g na ckp face 2 face...k lorh,2 jew yg dpt akq bg pendapat...tepuk dada tnye jiwa k....hehehe.....all da beshh =))

Domolixius : thnxs ya kak 4 helping me !  ! !!
t law ad msalah pa2 leyh mnx pndpt akk g ta? ? ?

Aq : haha..no prob lorh dear...
hurm..insyaallah bley...hee,akq nie da jd cm penasihat lorh plak...=P



Ok...smpai sitoo chit chat kami...Kesimpulannya,jika anda adalah slh seorang yg mengalami situasi tersebut..jangan lorh rase serba salah untuk meluahkan perasaan...sedangkan Rasulullah sendiri dilamar oleh Siti Khadijah...selagi x menyalahi hukum agama ianya tidak menjadi kesalahan... n Tanya pada diri sendiri... Adakah dia jodoh yg baik untuk kita??

K lorh,nak komen pnjg2 x pndai sgt..sedikit sebanyak 2 boley lorh dikongsi bersama...Kita sebagai manusia hanya mampu merancang...yg menentukan segalanya adalah Allah S.W.T......

p/s : Aqpown sebenarnyew x pernah nak luahkan perasaan aq dulu kt lelaki...sbb ape??sbb aq nie PEMALU PEMALU YANG AMAT....hehehe....okek fullstop!


SY SEORANG YG PEMALU...huhuhkk



7 comments:

  1. BIARLAH AYIE YG LUAHKAN PERASAAN AYIE PD SI GADIS AYU...hahhaha...BOLEHKAN...??? ^_^

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..
    menurut pengalaman lepas2, memang selalu terjadi..era moden k0t..perempuan pun da kurang malunya..huhu

    ReplyDelete
  3. 'Perigi cari timba' m/s 49 perenggan keempat.. perempuan 37 : 1 lelaki.. 3,2,1 cinta.. hadooii.. best giler la cite 2.. ehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...